رتبه‌بندی راننده‌ها در دستورکار پلیس | راننده‌های رتبه یک چه خدماتی می‌گیرند؟-راهبرد معاصر
ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل شدند تهران فردا هم تعطیل شد/ آموزش غیرحضوری مدارس و تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران مدارس و دانشگاه‌های زنجان چهارشنبه ۲۸ آذر تعطیل شد فردا دانشگاه بوعلی سینا تعطیل شد/ فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی آلودگی هوای تهران به وضعیت قرمز رسید مدارس قم فردا (چهارشنبه) غیرحضوری شد نیمه شرقی کشور رکوردار سرما شد  ادارات مازندران فردا تعطیل نیست؛ فعالیت مدارس غیرحضوری تردد رایگان بانوان با BRT و مترو در روز زن / برگزاری نمایشگاه خوداشتغالی زنان در ایستگاه‌های منتخب مترو مدارس ۱۱ شهرستان کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل است / ادارات فعالند مدارس و دانشگاه‌های یزد فردا هم تعطیل شدند گیلان ۲۷ آذرماه تعطیل نیست اسکان اضطراری بیش از ۱۲۰ نفر گرفتار در برف در نیشابور/ استقرار ۲ اتوبوس برای اسکان بی‌خانمان‌ها مشاهده اشیاء نورانی در آسمان فردیس / ماجرا چه بود؟ تعطیلی مدارس ۱۳ شهر سیستان و بلوچستان به دلیل سرما/ فعالیت ادارات با تاخیر

رتبه‌بندی راننده‌ها در دستورکار پلیس | راننده‌های رتبه یک چه خدماتی می‌گیرند؟

رئیس پلیس راهور فراجا از تشکیل موسسات خدمات هوشمند ترافیکی با هدف کنترل انواع تخلفات رانندگی بدون مواجه چهره به چهره با شهروندان و همچنین رتبه‌بندی رانندگان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 18
کد خبر: ۲۶۰۴۹۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار تیمور حسینی با اشاره به اینکه روزانه ۲۰ میلیون جابجایی در شهر تهران انجام می‌شود، افزود: در شش ماهه دوم سال شاهد افزایش ترافیک به علت فعالیت مراکز آموزشی و از سوی دیگر وارونگی هوا هستیم که در مجموع داستان پرقصه آلودگی هوا را به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان در حوزه ترافیک در این کلانشهر ایجاد می‌کند و متاسفانه با این دست فرمانی که به پیش می‌رویم به نظر نمی‌رسد در سال‌های آینده چیزی از این دغدغه کاسته شود.

وی افزود: بی‌تردید هر تولیدی نیازمند مواد اولیه است و تولید یک حمل‌ونقل و ترافیک مناسب و مطلوب نیازمند مواد اولیه مناسب است تا به شرایط مطلوب همگان به لحاظ جابه‌جایی ارزان، ایمن، سریع و... دست پیدا کنیم.

با پدیده «بی‌کیفرمانی» مواجه هستیم

وی ادامه داد: در همه مناطق تهران نیاز به تغییر رویکرد داریم و در حوزه آمایش سرزمین اقدامات اساسی بدون هرگونه ملاحظه‌ای اگر انجام نشود حتما نمی‌توانیم انتظار محصول نهایی درست را داشته باشیم. یکی از نکاتی که به نظر می‌رسد باید تعیین تکلیف شود، موضوعی است که به عنوان «پدیده بی‌کیفرمانی» مواجه هستیم، یعنی رفتار‌های خلاف مقررات با مجازات مواجه نشود و کسی که مرتکب تخلف می‌شود احساس شر اجتماعی نمی‌کند و انگار عمل عادی را انجام داده است.

ایجاد موسسات خدمات هوشمند ترافیکی

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: اگر تخلف از مقررات قبح و یا مجازات نداشته باشد نمی‌تواند موجب اصلاح رفتار‌ها شود. اصلاح رانندگی‌ها و بهبود رفتار ترافیکی کاربران نیازمند کنترل جدی هستند. بر همین اساس بزودی با مجوزی که از ستاد کل نیرو‌های مسلح اخذ شده است، موسساتی تحت عنوان خدمات هوشمند ترافیکی ایجاد خواهیم کرد که با استفاده از تجهیزات و بدون مواجهه چهره به چهره با مردم مسئولیت انواع تخلفات رانندگی را بر عهده خواهند گرفت.
وی ادامه داد: خوشبختانه دو دستگاه دوربین رادارگان توسط جناب سرهنگ موسوی پور تهیه شده که لزوم وجود کاربر را از بین می‌برد و بدون نیاز به هرگونه دخالت انسان بیش از ۱۲ مورد تخلف را با برنامه‌ای که به آن می‌دهند می‌تواند کنترل کند.

حسینی ادامه داد: اگر فکر کنیم با شرایط موجود می‌توانیم ساختار کنترلی را ارتقا دهیم قطعا چنین امکانی وجود ندارد و راه‌حل استفاده از توان بخش خصوصی است تا از ساختار فعلی به توان دو و سه برابر برسیم که می‌تواند انقلابی در کنترل رفتار‌های ترافیکی ایجاد کند.

رانندگان رتبه‌بندی می‌شوند

وی با اشاره به شمار کشته‌های ناشی از حوادث ترافیکی گفت: قطعا با ارتقای کنترل رفتار‌های ترافیکی بخش‌های مختلف از جمله بخش بهداشت و درمان، بهزیستی و... می‌توانند از فواید آن بهره‌مند شوند لذا نیاز است برای اجرایی شدن این اقدامات همه دست به دست هم دهیم. به موازات این کار اقدام تشویقی نیز دنبال خواهیم کرد که موضوع رتبه‌بندی رانندگان است که براساس رفتاری که از خود بروز می‌دهند و براساس شاخص‌های مبتنی بر قوانین این رتبه‌بندی انجام می‌شود و نهایتا رانندگانی که موفق به کسب رتبه یک، دو و سه شده‌اند از امتیازات بسیار ویژه‌ای باید برخوردار شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: برای مثال راننده‌ای که رتبه یک را دریافت کرده هنگام اخذ انواع بیمه‌ها باید با کسی که رتبه ندارد اختلاف بسیار زیادی داشته باشد و این مورد باید در عوارض، مالیات و... نیز دیده شود. هنگامی که فردی ببیند با انجام رفتار درست ترافیکی می‌تواند چنین امتیازاتی را دریافت می‌کند و اختلاف افراد قانونمند و قانون‌گریز بسیار زیاد می‌شود قطعا در روند اصلاح رفتار ترافیکی قرار خواهیم گرفت. امروز قانون‌گریز‌ها دست پیش دارند که باید این موضوع را معکوس کنیم. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده